Jak schudnąć 10 kg w 2 tygodnie?

Jak schudnąć 10 kg w 2 tygodnie?
4.45 (89.09%) 22 votes
Share Button

Jak schudnąć 10 kg w 2 tygodnie? Czy to w ogóle możliwe? Okazuje się, że tak, jednak jest to dosyć duże poświęcenie, restrykcyjna dieta, jak i niekoniecznie może to dobrze odbić się na naszym zdrowiu. Dużo lepiej jest jednak stopniowo zmieniać swoje przyzwyczajenia dietetyczne i styl życia. Jednak, jeżeli nadal interesuje Cię jak schudnąć 10 kg w 2 tygodnie, czytaj dalej.

To czy tak duża utarta wagi jest dla organizmu zdrowa, to kwestia sporna, na którą ciężko odpowiedzieć. Niektórzy twierdzą, że dochodzi do jego wycieńczenia, a po zakończeniu odchudzania, szybko i w panice nasze ciało przybiera dodatkowe kilogramy. Inni znów twierdzą, że jak najbardziej takie szybkie schudnięcie ani nie szkodzi, ani nie jest ciężkie. Dlatego odpowiem krótko, da się schudnąć 10 kg w 2 tygodnie, ale polecam to tylko w naprawdę sytuacjach bez wyjścia, gdy czeka nas niezapowiedziana okazja, kiedy czujemy, że musimy wyglądać super. W innym przypadku radzę zająć się swoją wagą i ewentualnymi dietami nieco wcześniej.

A więc jak schudnąć 10 kg w 2 tygodnie?

Pierwsze dwa sposoby to konkretne diety, jakie możemy odnaleźć w Internecie, jak i w gabinetach specjalistów od odchudzania.

carrot-1085063_1920
10 kg w 2 tygodnie

Dieta kopenhaska, znana pod nazwą diety 13-dniowej. Jedna z najbardziej znanych, restrykcyjnych diet, w których plan żywienia zakłada utratę nawet do 10 kg w ciągu dwóch tygodni. Dieta kopenhaska to jadłospis, który oscyluje wokół spożywania gotowanego mięsa, jajek, i niewielkiej ilości gotowanych warzyw. W diecie kopenhaskiej prym wiedzie jednak… czarna kawa z kostką cukru, którą dodaje się do każdego z 3 posiłków w ciągu dnia. Twórcy diety zapowiadają, że jest to dieta dająca rezultaty dzięki temu, że w ciągu dnia spożywa się nie więcej niż 500-900 kcal, natomiast energię uzyskuje się właśnie z kawy. O ile dieta potrafi być naprawdę przez pierwsze dni wycieńczająca, o tyle po 4-5 dniach organizm zaczyna się do niej przyzwyczajać, a szybki i efektywny spadek wagi motywuje do jej dokończenia. Należy jednak pamiętać, że jest to dieta tak restrykcyjna, że nawet żucie gumy pomiędzy posiłkami burzy jej wyniki, a terapię należy przerwać.

Ze względu na małą ilość kalorii, nie zaleca się ćwiczeń, a jadłospis jest ustawiony tak perfekcyjnie, że dieta musi trwać 13 dni, bez skrócenia czy wydłużenia jej nawet o 1 dzień.

Kolejna dieta zaliczana do kategorii sprawdzonych to znów północnobrzmiąca dieta norweska. Tu jadłospis to przede wszystkim gotowane jajka i grejpfruty, będące podstawą, oraz dodatek gotowanych mięs i surówek. Twórcy tej diety, idą krok dalej i obiecują nawet 14 kg w 14 dni. W diecie tej także nie ma możliwości na nawet najmniejsze odstępstwa, jak i … na kolację. Dieta norweska jest zmodyfikowaną wersją diety kopenhaskiej. Jeszcze bardziej restrykcyjną, przez co jeszcze bardziej należy się zastanowić, czy na pewno chcemy z niej skorzystać.

To tyle, jeżeli chodzi o sposoby schudnięcia, które w jakiś sposób można nazwać bezpiecznymi, przy tak dużej utracie wagi w zaledwie dwa tygodnie.

Jak schudnąć 10 kg w 2 tygodnie bez gotowych diet?

Tu może być już ciężko. Oczywiście istnieją głodówki, czy różnego rodzaju inne wycieńczające sposoby, ale ważne jest zadać sobie pytanie, po co? Czy warto nam męczyć się przez 14 dni, aby otrzymać chwilowy spadek wagi, które później często wraca w postaci efektu jo-jo? Może lepiej jednak zacząć stopniowo i wydłużyć okres oczekiwania na taką utratę, w przeciągu nie dwóch tygodni, ale na przykład miesiąca? W ten sposób możemy zminimalizować ryzyko złego samopoczucia, efektu jo-jo, czy ryzyko związane z niedostatecznym dostarczaniem składników odżywczych, które są niezbędne w diecie.

Aby zacząć odpowiednie odchudzanie warto uzbroić się w cierpliwość, motywację, dokładnie przejrzeć swój codzienny jadłospis i wyeliminować z niego potrawy zawierające duże ilości cukrów, tłuszczów, głównie trans, oraz rzeczy bardzo mocno przetworzone, zawierające szereg sztucznych dodatków wypełniaczy i spulchniaczy. Jadłospis powinien być urozmaicony, ale podzielony na 5 niewielkich porcji w ciągu dnia. Do tego warto dokupić witaminy, a jeszcze lepiej suplementy odchudzające, które są często pełne naturalnych składników przyspieszających metabolizm, oczyszczających i dających poczucie sytości.

Oczywiście ruch, także ma wielką rolę w procesie odchudzania. 30-40 minut codziennie albo 1,5 godziny, co 2 dni, wysokiej aktywności fizycznej, działa cuda, nie tylko odchudzając, ale także doskonale kształtując sylwetkę.

Stosując się do powyższych, mniej drastycznych porad niż dieta kopenhaska czy norweska, może nie uzyskamy odpowiedzi na to, jak schudnąć 10 kg w 2 tygodnie, ale możemy w łatwy i przyjemny sposób zrzucić tę ilość nadprogramowych kilogramów w czasie 4 tygodni. Jest to też metoda gwarantująca, że nasz organizm nie wpadnie w panikę, zwiększając możliwy efekt jo-jo, a to wszystko przy zachowaniu zdrowia i energii. Więc czy nie lepiej?